Εκμάθηση Γαλλικών σε εφήβους
Οι έφηβοι μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα όπως η Αγγλική , η Γαλλική ή η Γερμανική συνήθως επειδή “πρέπει”, είτε επειδή τους το επιβάλλει ο κοινωνικός περίγυρος, ή επειδή ακούνε πως θα έιναι ένα εφόδιο γι αυτούς στο μέλλον. Πολύ λίγες είναι οι περιπτώσεις που το επιλέγουν συνηδειτά.
Η μεγαλύτερη επιτυχία απο πλευράς παιδαγωγού όσον αφορά τους εφήβους, είναι να τους κάνουν να αγαπήσουν τη γλώσσα και να μη τη βλέπουν ως ένα ακόμη ”ΠΡΕΠΕΙ”. Εαν οι μαθητές αγαπήσουν τη γλώσσα θα ενδιαφερθούν άμεσα για αυτή, θα είναι πιο εύκολο να τη μάθουν. Εαν δεν αγαπάς κάτι, εάν δε το κάνεις επειδή ΕΣΥ ο ίδιος το θες τότε δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να φτάσεις στο στόχο σου.
Ο εκπαιδευτικός σε αυτή την περίπτωση πρέπει να προσαρμόσει το μάθημα στα ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή έτσι ώστε να το κανει ελκυστικό και ενδιαφέρον για τον κάθε μαθητή ξεχωριστά. Επίσης, ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να στηρίζεται αποκλειστικά στον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας αλλά να εντάσσει τη τεχνολογία στο μάθημα του. Το internet παίζει ένα μεγάλο ρόλο στη ζωή μας, γιατί όχι και στη μόρφωση μας ;
Μέσα από τραγούδια, video αλλά και απλές εικόνες ο εκπαιδευτικός μπορεί να δουλέψει τόσο γραμματικά φαινόμενα όσο ακουστική και γραπτή κατανόηση σε πρώτο πλάνο και παραγωγή προφορικού λόγου σε δεύτερο πλάνο.
Σημαντικό ρόλο στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας παίζουν τα πολιτιστικά στοιχεία της χώρας της οποίας την γλώσσα μαθαίνουμε. Βασικές ιστορικές και γεωγραφικές γνώσεις είναι απαραίτητες. Επίσης κάποιες συνήθειες ήθη και έθιμα των ανθρώπων που ζουν στην εν λόγω χώρα είναι απαραίτητα.




